The repairing of navigation infrastructure on bega Canal

Suntem bucuroși să luam parte la un proiect cu un impact atât de mare asupra întregii regiuni Vest!

Echipa Expert Consultin este responsabilă de implementarea proeictului „Reabilitarea infrastructurii Canalului navigabil Bega” care are o valoare de 13.877.987 euro (TVA inclus), din care 85% reprezintă finanțare UE, sumă alocată  României și Serbiei, prin Programul IPA. 

Partenerii acestui proiect sunt:

  • Administrația Bazinală de Apă  Banat (lider proiect -România),
  • Consiliul Județean Timiş
  • Secretariatul Provincial pentru Cooperare Interregională (Serbia)
  • VDP Vode Vojvodine (Serbia)

 

Obiective care vor fi realizate de partea română sunt: 

  • refacere nod hidrotehnic Sînmihaiu Român;
  • achiziție dragă multifuncțională
  • achiziție două barje;
  • semnalizare canal navigabil;
  • studiu de fezabilitate pentru realizarea punctului de trecere a frontierei(CJ Timiș).

Obiectivele care revin părții sârbe sunt:

  • reparații noduri hidrotehnice Srpski Itebej și Klek;
  • achiziție dragă;
  • construcție pistă de biciclete Zrenianin- frontieră conexiune cu pista din România;
  • studiu de fezabilitate pentru realizarea punctului de trecere a frontierei.

 

Informații despre canalul Bega

Canalul Bega Navigabil, amenajat cu aproape 250 ani în urmă, este, din punct de vedere hidrotehnic, o construcție cu amenajări tehnice deosebite și cu o importantă semnificație istorică. Calea navigabilă Timișoara – Klek are o lungime totală de 114,50 km, din care 44,5 km pe teritoriul românesc și 70 km pe teritoriul sârbesc.                                                                                              

Pe teritoriul Republicii Serbia, sectorul navigabil al canalului Bega se racordează cu sistemul hidroameliorativ și de navigație Dunăre-Tisa-Dunăre. Canalul Bega este una dintre căile navigabile semnificative pentru Zrenjanin, Zitiste și Timișoara; relansarea sa în ceea ce privește navigația ar însemna conectarea Banatului, atât la Marea Neagră și cât și la Marea Nordului, sistemul existent de canale din Serbia DTD (Dunăre – Tisa – Dunăre) și Canalul Rin – Main – Dunăre.

Prin repararea nodurilor hidrotehnice Sânmihaiu Român, Klek și Srpski Itebej, realizarea traseulului de biciclete pe sectorul sârbesc și conectarea la traseul românesc de biciclete se realizează o legătură între Timișoara și Zrenjanin de-a lungul Canalului Bega și, astfel, vor apărea oportunități mai largi de cooperare comercială și economică.  De asemenea, va avea ca rezultat motivația, crearea și dezvoltarea legăturilor de transport corespunzătoare de ambele părți ale frontierei, precum și promovarea bunei vecinătăți și a cooperării între România și Serbia.

În prezent, activitățile sunt în plină desfășurare, urmând ca în august 2021 Bega să devină navigabilă. În urma implementării proiectului, în locul în care Bega iese din țară, va fi amenajat și un nou punct de trecere a frontierei cu Serbia. Demersurile au fost deja făcute, iar infrastructura va fi funcțională în momentul în care va fi reluată navigația și astfel, prin sistemul de canale din Serbia, Timișoara va fi iarăși legată de Dunăre și mai apoi de Marea Nordului.

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt