Noutăți privind Programul Start Up Nation: Pentru cheltuielile salariale se va putea utiliza doar mecanismul rambursării

Programul Start Up Nation – România se află în ultima fază a aprobărilor, urmând ca în următoarea perioadă să fie demarat. Conform unui comunicat de la finalul săptămânii trecute al deputatului Roxana Mînzatu, „programul Start Up Nation România mai are de trecut prin votul plenului, probabil în ultima săptămână a lunii aprilie, iar apoi promulgarea. Detaliile practice privind accesarea programului se vor include în Ghidul de finanțare, care va fi aprobat prin ordin de ministru și publicat în zilele următoare”.

În cadrul comunicatului se menționează că forma inițială a OUG 10/2017 privind instituirea acestui program a suferit o serie de modificări: durata de menţinere a locurilor de muncă create a fost redusă de la minimum 3 ani la minimum 2 ani după încheierea implementarii proiectului, iar obligativitatea de a avea cel puţin doi salariaţi a fost înlocuită cu cea de a avea cel puţin unul.  În cazul în care beneficiarii nu respectă obligații din contractul de finanțare, precum al păstrării locurilor de muncă sau a investiției pe perioada prevăzută, ajutorul acordat se returnează total .

Au fost comunicate, de asemenea, și o serie de noutăți cu privire la mecanismul de finanțare a cheltuielilor. Astfel,rambursarea ar urma să se utilizeze obligatoriu la cheltuielile salariale (care vor fi eligibile pentru maxim 6 luni la nivelul maxim al salariul mediu pe economie), iar pentru restul cheltuielilor se va putea utiliza cererea de plată – virarea sumelor pe baza contractelor și facturilor prezentate de beneficiarii finanțării.