Dezvoltare resurse umane

 

Cresterea adaptabilitatii si flexibilitatii angajatilor SC ALPABIM SRL prin module de instruire initiala si continua in domeniul gestiunii si prelucrarii telematice a datelor

 

Beneficiar: ALPABIM SRL

Program de finantare: Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 3 - Cresterea adaptabilitatii lucratorilor si a intreprinderilor, Domeniul major de interventie - 3.2 Formare si sprijin pentru intreprinderi si angajati pentru promovarea adaptabilitatii

Valoarea finantarii nerambursabile:  489.530,00 Lei

Localizarea geografica a proiectului: Regiunea Vest, Romania

Scurta descriere a proiectului:

Obiectivul general al prezentului proiect este cresterea adaptabilitatii angajatilor prin formare profesionala initiala si continua precum si prin introducerea unor software-uri specifice de supervizare si control in domeniul gestiunii si prelucrarii telematice a datelor.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

  • cresterea calitatii si productivitatii muncii;
  • reducerea cu  10 % a  erorilor in procesarea retetelor;
  • cunoasterea normativelor privitoare la regulile regionale si particularitatile Sistemului Sanitar National din Italia; 
  • deprinderea metodologiilor de control a retetelor conform regimului Sistemului Sanitar National din Italia;
  • insusirea metodelor de control si de supervizare a activitatii operatorilor si a activitatii de “control incrucisat” a datelor procesate.

Prin obiectivele pe care le propune si prin activitatile menite sa asigure realizarea acestor obiective si, implicit, rezolvarea problemelor identificate la nivelul grupului tinta ales, proiectul vine sa sprijine dezvoltarea resursei umane pe o durata lunga de timp.

De aceea se poate afirma ca situatia grupului tinta format din 200 de operatori se imbunatateste prin faptul ca acestia isi  dezvolta cunostintele si abilitatile, ei stiind cum sa aplice in practica ce au invatat in timpul cursurilor. Operatorii vor avea un nivel superior de pregatire si vor fi constienti de rolul lor in cadrul organizatiei.

Avand in vedere aspectele enumerate mai sus, activitatile lucrative din cadrul organizatiei vor fi eficientizate, se va obtine o productivitate mai ridicata a muncii si cresterea adaptabilitatii si flexibilitatilor angajatilor firmei solicitante.

In ceea ce priveste rezultatele concrete obtinute in cadrul proiectului, acestea sunt urmatoarele:

  • 2 conferinte de presa, de lansare si de incheiere a proiectului;
  • 300 pliante;
  • minim 4 articole in presa locala;
  • 2 comunicate de presa;
  • dotarea solicitantului cu echipamente si mobilier adecvate desfasurarii procesului de instruire;
  • 1 procedura de testare initiala formatori si o procedura de testare initiala operaturi;
  • 1 procedura de testare intermediara formatori si o procedura de testare intermediara operatori;
  • 1 procedura de testare finala formatori si o procedura de testare finala operatori;
  • 1 fisa de concluzii si observatii pentru fiecare formator in parte;
  • 1 fisa de concluzii si observatii pentru fiecare operator in parte;
  • 200 de operatori instruiti;
  • 2 manuale tiparite, unul tehnico-informatic pentru folosirea procedurilor si unul normativ pentru reguli generale si particularitati regionale in controlul retetei.

4x Femei in Management

 

Beneficiar: Centrul de Afaceri Master Deva, in parteneriat cu Expert Consulting SRL, Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania - filiala Arad, Fundatia ACTIVITY pentru resurse umane si dezvoltare durabila

Program de finantare: Programul Coeziune Economica si Sociala 2002 - Dezvoltarea Resurselor Umane

Valoarea finantarii nerambursabile: 40.000 Euro

Perioada de implementare a proiectului: 10.2004 – 11.2005

Localizarea geografica a proiectului: Regiunea Vest, Resita, Caransebes, Hunedoara, Deva

Scurta descriere a proiectului:

Scopul proiectului a constat in instruirea, orientarea si consilierea femeilor cu functii de conducere pentru imbunatatirea performantelor manageriale ale acestora, dezvoltarea de servicii si proceduri specifice dezvoltarii personale.

Obiectivele generale ale proiectului au fost reprezentate de:

  • Cresterea potentialului economic si social al zonei ce cuprinde orasele Resita, Caransebes, Deva, Hunedoara prin imbunatatirea gradului de ocupare a fortei de munca existente in aria mentionata
  • Dezvoltarea abilitatii fortei de munca pentru a-i creste adaptabilitatea la schimbarile structurale, in concordanta cu nevoia de abilitati identificata pe piata fortei de munca.

Obiectivul specific al proiectului a constat in  instruirea, orientarea si consilierea unui numar de 50 de femei cu functii de conducere din orasele Resita, Caransebes, Deva si Hunedoara in vederea imbunatatirii performantelor acestora prin dezvoltarea, la nivel regional, a  unui pachet de servicii specializate  pentru studierea nevoilor de instruire si consiliere.

Proiectul si-a propus asadar dezvoltarea abilitatilor fortei de munca pentru a deveni mai adaptabila la schimbarile structurale, corespunzatoare nevoilor de abilitati identificate pe piata fortei de munca, cu accent deosebit pe dezvoltarea abilitatilor manageriale in afaceri si dezvoltare antreprenoriala. Prin dezvoltarea acestor abilitati se creaza premisele cresterii potentialului economic si social al zonei tinta identificate, supusa restructurarii industriale severe.

In ceea ce priveste rezultatele concrete obtinute in cadrul proiectului, acestea sunt:

  • 1 baza de date;
  • 50 de profile psihologice cu identificare nevoi de dezvoltare;
  • 50 de persoane instruite;
  • 50 de materiale de instruire;
  • 1 procedura de testare psihologica;
  • 250 de ghiduri ale femeii de succes;
  • 500 de pliante si 100 mape de prezentare;
  • minim 4 articole publicitare sau comunicate de presa in presa locala si regionala;
  • crearea unui „Club al Femeilor Manager”.